Frågor och Svar

Vi har samlat några av de frågor vi ofta får från våra kunder. Vi hoppas att vår FAQ kan ge dig svar på det du undrar. Du är självklart annars välkommen till att kontakta oss via mail (info@shapeit.se) eller telefon (+45 88 34 15 00). Vi har öppet alla vardagar från 10:00-15:00.

 

Hur returnerar jag min order?

Om du vill returnera din order kan du kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer och de varor du vill returnera.
Vi skickar därefter en returetikett du kan använda. Packa dina varor säkert och sätt returetiketten på paketet. På baksidan av din faktura ska du fylla i ditt order-ID och inköpsdatum samt fylla i om du vill returnera eller byta dina varor.

Paketet kan lämnas in på de platser som tar emot paket som skickas med Postnord.

VIKTIGT!
Kom ihåg att spara ditt inlämningskvitto av paketet.

Skulle något hända med ditt paket under transporten ska kvittot användas för att skapa ett ärende. Om du använder vår returetikett för returen så kommer dras 70 SEK från beloppet vi återbetalar. Vi återbetalar alltid den betalningsmetod du använde för köpet.
Använder du vår returetikett för returen är paketet försäkrad på vägen. Skulle något hända med paketet, eller skulle det komma bort på vägen tillbaka till oss, står Postnord för innehållet.
Du ska bara komma ihåg att få ett kvitto på inlämningen av paketet. Alternativt är du såklart varmt välkommen att skicka tillbaka din order mot eget porto. Tänk på att paketet ska skickas till följande adress:

Shapeit ApS
På Klædebo 12B
DK-2970 Hørsholm
Danmark

Hur byter jag till en annan storlek?

Om du vill byta till en annan storlek ska du först skicka ett mejl till info@shapeit.se.
I mejlet ska du skriva ditt order-id och vilken modell & storlek du vill byta till. Be även om returetiketten om du inte vill skicka den med eget porto.
Därefter kommer kundtjänst reservera varan till dig och du kan skicka tillbaka ditt paket med returetiketten.

Viktigt att du även fyller i baksidan av din faktura med information om order-id, inköpsdatum, om du ska byta eller returna samt vilken modell & storlek du vill byta till OCH lägger det i paketet du skickar till oss. När vi mottagit ditt returpaket skickar vi dig den vara du vill byta till.

Kan jag byta till en helt annan modell?

Du kan byta till vilken modell du vill. Du kan byta till en annan storlek eller en helt annan modell. Du ska bara skicka ett mejl till info@shapeit.se med din order-id och den modell & storlek du vill byta till så hjälper vi dig.

Vad händer om jag vill byta till en annan modell som även har ett annat pris än det jag köpt?

Om du vill byta till en annan modell som har ett högre pris än det du betalat för kan vi skicka dig en betalningslänk på mail, när vi mottagit din retur.
När du klickar på betalningslänken kan du själv välja vilken betalningsmetod du vill använda (kreditkort, presentkort, Swish eller Klarna).
Om du vill byta till en annan modell som har ett lägre pris än det du betalat för så återbetalar vi mellanskillnaden till den betalningsmetod du använde dig av vid köpet.

Hur lång tid tar det från att jag har skickat mitt returpaket till att pengarna återbetalas?

Vi strävar alltid efter att behandla returpaket så snabbt som möjligt. Från det att du skickar paketet tar det ca 2-3 arbetsdagar innan vi tar emot det.
Efter detta är handläggningstiden 1-2 arbetsdagar. Du får ett mail från oss när vi återbetalar pengarna för din beställning och sedan tar det 1-3 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto.
Om du har betalat med Swish ska du vara medveten om att återbetalningen inte kommer att visas i appen, utan på tillhörande konto.

Under helgdagar och hektiska perioder kan handläggningstiden bli längre.

Ska jag betala frakten om jag vill byta till ett presentkort?

Nej. Om du vill byta mot ett presentkort och använda vår returetikett för returen kommer Shapeit.se att stå för fraktkostnaderna i samband med returen.

Vart skickas mitt nya paket till efter bytet?

Alla byten skickas utan distribution, dvs. till post eller paketbox. Systemet väljer automatiskt den paketbox eller postkontor som ligger närmast dig.
Om du har specifika önskemål till utlämningsstället måste du ange detta när du skickar mejlet angående bytet så noterar vi detta i din beställning.

Jag vill returnera mitt byte - hur gör jag?

Om du vill returnera en vara som redan är bytt kan du kontakta vår kundtjänst och be om en returetikett.
Fyll i baksidan av din faktura och bifoga den i returpaketet. Om du har använt vår etikett för bytet och vill använda vår returetikett för returen dras returporto på 70 SEK per byte från beloppet vi återbetalar, dock max 140 SEK totalt.
Du är självklart också välkommen till att skicak returen mot eget porto. Tänk på att paketet ska skickas med leverans.
Paketet ska skickas till följande adress:

Shapeit ApS
Ved Klædebo 12B
DK-2970 Hørsholm
Danmark


Om du väljer detta alternativ dras det av 70 SEK, om du har använt vår etikett för själva bytet.
Om du har betalat alla portokostnader själv återbetalar vi självklart hela beloppet.

Hur fungerar prismatch?

På Shapeit.se har vi prismatchning på alla svenska webbsidor.
Hittar du en vara för ett lägre pris på en annan hemsida matchar vi priset. Du lägger helt enkelt beställningen som vanligt och skrivet ett mejl till vår kundtjänst med vilket datum och tid du sett varan och klistrar in länken till hemsidan där du hittat varan för ett lägre pris + husk at tilleg frakt omkostnad.
När din beställning skickas från vårt lager går vi in och återbetalar mellanskillnaden till den betalningsmetod du använde för köpet.
För att få prismatchningen måste varan finnas i lager i den storlek du beställer.

Vad letar du efter?

Din varukorg